Regulamin rozgrywek

Regulamin Rozgrywek Radomskiej Ligi Futsalu RLF o Puchar Burmistrza Radomyśl Wielkiego.

Sezon 2019/2020r

Rozdział 1

POSTANOWIENIA OGÓLNE


1. Organizatorem Radomyskiej Ligi Futsalu jest animator orlika K.Rolle przy współpracy z Urzędem Gminy w Radomyślu Wielkim.


2. Celem RLF jest popularyzacja, rozwijanie i propagowanie piłki nożnej, sportowych zachowań oraz wychowania w duchu zdrowej rywalizacji.


3. System rozgrywania meczów uzależniony jest od ilości zgłoszonych zespołów. Termin wpłaty wpisowego za udział w rozgrywkach ustala organizator. Po weryfikacji wpłat za udział w rozgrywkach RLF organizator ustala harmonogram rozgrywek. Drużyna, która nie wpłaci w podanym terminie kwoty wpisowego nie będzie brana pod uwagę w ustalaniu terminarzu ligi, a także godzi się na utratę wpłaconej zaliczki. Kwota zaliczki zostanie przekazana na uroczystość zakończenia sezonuRLF dla pozostałych drużyn.


4. Jeżeli drużyna uiściła wpłatę i z przyczyn niezależnych od organizatora, nie przystąpiła do rozgrywek, lub zostanie z nich wykluczona, zdyskwalifikowana nie dostaje zwrotu wpłaconej kwoty wpisowego. Kwota wpisowego zostanie przekazana na nagrody dla zwycięskich drużyn.


5. Szczegółowy terminarz sezonu 2019/2020 oraz wyniki dostępne będą na stronie internetowej: www.janovia.pl


6. Zespół będzie dopuszczony do rozgrywek po spełnieniu wszystkich wymogów organizacyjnych:

  • Dostarczeniu kompletnie uzupełnionej Karty Zgłoszeń Uczestnictwa
  • Uregulowaniu wszystkich należności finansowych związanych z udziałem w rozgrywkach

7. Zgłoszenie się do rozgrywek jest jednoznaczne z deklaracją przestrzegania niniejszego regulaminu, regulaminu obiektu, na którym są organizowane rozgrywki oraz przepisów gry w piłkę nożną. Każdy zawodnik ma obowiązek przed przystąpieniem do rozgrywek podpisać własnoręcznie kartę zgłoszeniową, który jednoznacznie akceptuje przedmiotowy regulamin.

8. Każdy zawodnik przystępujący do rozgrywek oświadcza, że jest zdolny do gry w piłkę nożną oraz nie ma żadnych przeciwwskazań zdrowotnych, które wykluczały by go z udziału w rozgrywkach. Każdy zawodnik występujący w rozgrywkach ALF gra na własną odpowiedzialność. Organizator nie ponosi odpowiedzialności w przypadku zdarzenia losowego, uszczerbku na zdrowiu lub innych okoliczności nie określonych tym regulaminem.


9. Organizator nie odpowiada za rzeczy oraz inne przedmioty pozostawione i zagubione w szatni oraz na obiekcie, na którym rozgrywane są zawody.


10. Wszystkie mecze muszą zostać rozegrane w ustalonym przez Organizatora terminie. Istniej możliwość przełożenia meczu jednak wiąże się to z dodatkowymi kosztami dla zainteresowanej druzyny. O tej informacji decyduje organizator. W przypadku nierozegrania meczu w ustalonym terminie przyznany zostaje walkower.

Rozdział 2

OBOWIĄZKI ORGANIZATORA ROZGRYWEK

Do obowiązków Organizatora należy:

  • prowadzenie ewidencji zawodników oraz statystyk rozgrywek ligowych
  • opracowanie terminarza rozgrywek dla wszystkich drużyn
  • weryfikacja wyników spotkań
  • rozpatrywanie protestów zgłoszonych przez poszczególne zespoły
  • zapewnienie obsady sędziowskiej na poszczególne spotkania
  • posiadanie apteczki pierwszej pomocy oraz wezwanie w razie potrzeby karetki pogotowia
  • bezwzględne eliminowanie zachowań agresywnych, wulgarnych, noszących znamiona rasistowskie oraz zachowań odbiegających od ogólnie przyjętych norm społecznych
  • organizator nie zapewnia ubezpieczenia oraz odszkodowania zawodnikom w przypadku wystąpienia uszczerbku na zdrowiu.

Rozdział-3
PUNKTACJA I MIEJSCA W TABELI


1. Za zwycięstwo: 3 pkt., za remis: 1 pkt., za porażka: 0 pkt., walkower: -1 pkt.
2. O ostatecznej kolejności w tabeli rozgrywek decydują w kolejności:

  • większa ilość zdobytych punktów
  • korzystniejszy bilans spotkań pomiędzy zainteresowanymi drużynami
  • korzystniejsza różnica bramek
  • w przypadku, jeżeli powyższe punkty nie dają jednoznacznej odpowiedzi ostatecznie decyduje bilans zdobytych i straconych bramek.

Rozdział 4

KLASYFIKACJE NA ZAKOŃCZENIE SEZONU


1.Podczas trwania rozgrywek prowadzona jest klasyfikacja:

najlepszego strzelca – o kolejności decydujesuma rozegranych meczów oraz większa ilość zdobytych bramek, orazilość zgromadzonych punktów za żółte i czerwone kartki,

najlepszego bramkarza – o kolejności decyduje suma rozegranych meczów oraz puszczonych bramek, ogólna ocena zachowania w trakcie sezonu orazilość zgromadzonych punktów za żółte i czerwone kartki,

Rozdział-5
SZCZEGÓŁOWE PRZEPISY GRY RLF


1. W rozgrywkach nie obowiązuje przepis dotyczący gry na „spalonym”.

2. W rozgrywkach obowiązuje całkowity zakaz gry wślizgiem zawodników grających w polu „za pomocą wślizgu atakuje piłkę będącą w posiadaniu lub pod kontrolą przeciwnika”. Dozwolone są jedynie wślizgi ratujące w przypadku braku bezpośredniego kontaktu z przeciwnikiem. Pozostałe wślizgi są zabronione i karane rzutem wolnym bezpośrednim, a w przypadku zdarzenia w polu karnym rzutem karnym. Przepis nie dotyczy bramkarzy we własnym polu karnym.


3. Punkt karny wyznacza się w odległości 6 m od środka linii bramkowej, w równej odległości od obu słupków bramkowych, na końcowej linii pola karnego , rzut karny przedłużony z odległości 10m( który przyznawany jest po 5 rzucie wolnym akumulowanym)


4.Przepisowa odległość przeciwnika znajdującego się od piłki podczas jej wprowadzania do gry na gwizdek sędziego, rzutów wolnych, autów (zagranie piłki nogą z linii bocznej) oraz rzutów rożnych wynosi 5 metrów.

5. Jeżeli sędzia stwierdzi, że zawodnik celowo opóźnia wznowienie gry (gra na czas, uporczywe marnowanie czasu) zawodnik ten zostanie napomniany żółtą kartką.

6. Jeżeli zawodnik umyślnie blokuje lub podbiega do piłki w momencie wznawiania gry uniemożliwiając rozpoczęcie gry winny jest niesportowego zachowania karanego napomnieniem – żółta kartka.

7. Czas na wznowienie gry (aut, aut od bramki, rzut wolny, rzut rożny) dla zawodnika oraz bramkarza wynosi 4 sek. Po przekroczeniu w/w czasu sędzia ma prawo odgwizdać przewinienie techniczne i wskazać rzut wolny pośredni dla drużyny przeciwnej. Wznowienie gry z autu wykonywane jest z linii bocznej boiska lub odległości 25 cm od linii bocznej za boiskiem.


8. Maksymalna ilość zawodników zgłoszonych do zespołu na cały sezon wynosi 16 osób.


9. Ilość zawodników zgłoszonych do protokołu meczowego: 16


10. Gra: 4 + 1 (11 rezerwowych)


11. Minimalna ilość zawodników jednej drużyny, aby mecz mógł się odbyć wynosi 4 osób. Jeżeli w trakcie meczu liczba zawodników jednej drużyny będzie mniejsza niż 3 osoby sędzia zobowiązany jest zakończyć zawody.


12. Czas gry: 2 x 20 minut (przerwa – 1 minuta) Po zmianie stron następuje zmiana połowy łącznie z zawodnikami będącymi na ławce rezerwowej. Sędzia ma prawo doliczyć czas do pierwszej i drugiej połowy jeśli sytuacja tego będzie wymagała. W rozgrywkach czas jest zatrzymywany w momencie gdy wynik meczu w ostatnich 2 minutach meczu jest remisowy lub jest jedna różnica bramkowa.

13. W sytuacji gdy piłka opuszcza pole gry ( gra nie może być kontynuowana ) za niezwłoczne dostarczanie piłki odpowiedzialna jest drużyna która ostatnia posiadała piłkę.


14. Piłka: rozmiar 4


15. Obowiązkiem wszystkich drużyn grających w RLF jest posiadanie oznaczonego w sposób jednoznaczny i przepisowy kapitana drużyny. W przeciwnym wypadku drużyna może zostać ukarana karą dyscyplinarną. Kapitan musi być wyróżniony opaską kapitańską i tylko on ma prawo zabrania głosu w trakcie meczu. Nie ma obowiązku przekazywania opaski innemu graczowi na czas zejścia kapitana.


16. Zmiany zawodników w trakcie meczu: lotne - hokejowe w wyznaczonej do tego strefie zmian. (tj. przy ławce rezerwowej). Ilość zmian jest nieograniczona. Za nieprawidłową zmianę karę otrzymuje zawodnik wchodzący – żółta kartka.


17. Na ławce rezerwowych mogą przebywać tylko zawodnicy wpisani do protokołu meczowego.


18. W przypadku rozgrywania meczu przez drużynę, w której w skład wchodzą osoby niepełnoletnie bezwzględnie wymagany jest opiekun zespołu (osoba, która ukończyła 18 lat i jest wpisana do protokołu), która odpowiada za osoby niepełnoletnie występujące w meczu.


a) Osoby towarzyszące zespołowi w trakcie rozgrywek mogą przebywać (kibicować), poza boiskiem do gry w piłkę nożną w miejscu do tego wyznaczonym.


b) Wszystkie zespoły, są odpowiedzialne za osoby występujące w drużynie oraz osoby im towarzyszące. W przypadku rażącego zachowania się zawodników lub osób towarzyszących, Zarząd lub Organizator rozgrywek może zweryfikować wynik meczu, ukarać drużynę finansowo, a także wykluczyć ją z rozgrywek RLF – o sankcjach finansowych oraz dyscyplinarnych decyduje Organizator.

c) Za porządek w szatni, strefie technicznej boiska oraz jego bezpośredniego otoczenia, (przed meczem, w trakcie meczu, a także po zakończeniu zawodów) odpowiedzialni są kapitanowie drużyn. W przypadku stwierdzenia rażących zaniedbań organizator na prawo nałożyć karę na drużynę stosowną do popełnionego przewinienia włącznie z wykluczeniem drużyny z rozgrywek.


19. Obuwiem dopuszczonym do gry są buty halowe. Każde inne obuwie jest zabronione.

20. W rozgrywkach ALF wymagane są jednolite stroje sportowe tj. koszulki z numerami oraz spodenki piłkarskie. W zespole numery nie mogą się dublować, a cyfry na koszulkach umieszczone muszą być w sposób widoczny oraz trwały. W wypadku braku określonego obuwia, stroju z numerem na koszulce zawodnik nie może uczestniczyć w zawodach. W wyjątkowych sytuacjach sędzia ma prawo dopuścić danego zawodnika do gry za obopólną zgodą dwóch kapitanów zainteresowanych drużyn.

22. Obowiązkiem każdego zawodnika wpisanego do protokołu meczowego jest posiadanie dokumentu ze zdjęciem potwierdzający jego tożsamość. W przypadku baraku odpowiedniego dokumentu sędzia ma prawo nie dopuścić zawodnika do gry.

23. Mecz może rozpocząć sie z maksymalnie 2 minutowym opóźnieniem, po tym czasie sędzia zobowiązany jest rozpocząć mecz. Jeżeli którakolwiek z drużyn po tym czasie jest w niekompletnym składzie tj. minimum 4 zawodników na boisku sędzia zawodów zobligowany jest odgwizdać walkower.

24. Zawodnik może być zgłoszony i występować tylko w jednym zespole w całym sezonie

25. Pozostałe zasady gry nie ujęte tym regulaminem precyzują najnowsze wydanie przepisów gry w futsal oraz postanowienia Polskiego Związku Piłki Nożnej na dany rok.

26. W tym sezonie wprowadzamy min. przepis :gra bramkarza, który mówi:
-bramkarz po uwolnieniu piłki ze swego posiadania otrzymuje ją z powrotem od współpartnera, jeżeli wcześniej nie przekroczyła ona linii środkowej lub nie została zagrana lub dotknięta przez przeciwnika- podyktowany zostaje rzut wolny pośredni drużynie przeciwnej

26. Pozostałe przepisy regulują najnowsze przepisy gry w futsal:http://sedzia.net/index.php/do-pobrania/regulaminy

Rozdział-6
KARY W GRZE


1. Kartki:

żółta kartka – kara dla druzyny 2 minuty , w przypadku straty bramki przez drużynę ukaraną zawodnik wraca do gry.

2żółta kartka w konsekwencji czerwona 5 minut kary, bez możliwości wejścia zawodnika ukaranego , nie obowiązuje przepis wejścia zawodnika drużyny ukaranej po stracie bramki.

Każda czerwona kartka jest rozpatrywana indywidualnie przez Organizatora oraz sędziów prowadzących dane zawody. W zależności od okoliczności zaistniałego zdarzenia ukarany zawodnik może otrzymać karę odsunięcia od gry od 1-go meczu, aż do całkowitej dyskwalifikacji zawodnika.

Czerwoną kartkę zawodnik może otrzymać za:

rażący faul np. wślizg od tyłu na nogi zawodnika, wślizg wyprostowanymi nogami w nogi przeciwnika, zagranie ręką uniemożliwiające zdobycie bramki przez drużynę lub pozbawienie realnej szansy jej zdobycia, złapanie za koszulkę powodując pozbawienie przeciwnika realnej szansy zdobycia gola (np. złapanie za koszulkę zawodnika będącego w sytuacji sam na sam z bramkarzem), użycie bardzo obraźliwego, wulgarnego języka w stosunku do przeciwnika, sędziego, osób towarzyszących i innych osób znajdujących się na obiekcie.

1. Udział w rozgrywkach mogą brać mężczyźni z terenu gminy Radomyśl Wielki, dopuszcza się jedna osobę z poza terenu gminy jak w ubiegłych latach.

W przypadku zawodników niepełnoletnich wymagana jest zgoda opiekuna prawnego.
Junior to osoba, która ukończyła 16 rok życia, osoby młodsze nie mogą brać udziału w rozgrywkach RLF.


3. Każdy zespół powinien zjawić się na miejscu rozegrania spotkania na minimum 10 min przed wyznaczoną godziną. W przypadku braku odpowiedniej ilości zawodników minimum 3 osób sędzia ma obowiązek odgwizdać walkowera na korzyść drużyny przeciwnej będącej w pełnym składzie minimum 3-osobowym.


4. Przed rozpoczęciem zawodów kapitan drużyny wpisuje czytelnie do sprawozdania zawodów imiona i nazwiska zawodników oraz ich numery. Czytelnie podpisując sprawozdanie poświadcza uprawnienia do udziału w zawodach zgłoszonych przez niego zawodników.


5. Udział w meczu zawodnika nieuprawnionego do gry skutkuje przyznaniem walkowera dla drużyny przeciwnej bez konsekwencji dyskwalifikacji z rozgrywek ALF.

6. Zespół, który zostaje ukarany walkowerem otrzymuje „ -1 pkt.” w tabeli punktacji generalnej.

7. Zespół, który zostaje ukarany walkowerem za niestawienie się na zawodach ALF zostaje ukarany opłatą regulaminową w wysokości:

  • pierwszy walkower 50,00 zł
  • drugi walkower 100,00 zł

W sytuacji jeżeli drużyna nie ureguluje opłaty regulaminowej z tytułu nie stawienia się na mecz RLF nie może brać udziału w dalszych rozgrywkach RLF, ponadto każdy kolejny mecz (do czasu uregulowania kary finansowej) będzie zweryfikowany jako walkower dla drużyny przeciwnej.

8. Zespół, który trzykrotnie otrzyma walkowera za niestawienie się na zawodach RLF zostaje wykluczony z rozgrywek bez możliwości ubiegania się zwrotu wpisowego.


9. Na terenie obiektu sportowego na którym rozgrywane są zawody zabrania się wnoszenia oraz spożywania alkoholu jak również palenia papierosów. W przypadku łamania tego przepisu, zespół może zostać ukarany sankcjami karnymi w rozgrywkach, łącznie z wykluczeniem drużyny z zawodów. Za wszystkie osoby towarzyszące w tym kibiców odpowiada kapitan drużyny wpisany do sprawozdania.


10. Za spowodowanie szkód materialnych na terenie obiektu, na którym rozgrywane są mecze drużyna odpowiada materialnie do wysokości powstałej szkody w/g wskazania właściciela obiektu.


11. Każdy zespól występujący w RLF ma obowiązek grać piłką ustaloną przez Organizatora. W wyjątkowych sytuacjach dopuszczalne jest rozegranie spotkania inną piłką pod warunkiem, że sędzia wyrazi na to zgodę.

12. Organizator rozgrywek RLF nie będzie tolerował niesportowego, wulgarnego i agresywnego zachowania zawodników oraz osób towarzyszących.

Rozdział-7
PROTESTY


1. Kapitanowie poszczególnych zespołów mają prawo do wnoszenia protestów dotyczących przebiegu danego meczu.
2. Protesty przyjmowane będą jedynie w formie pisemnej, najpóźniej 30 minut po zakończeniu danego spotkania. Wyjątek stanowi protest, którego przedmiotem jest- gra zawodnika nieuprawnionego. Wówczas termin na złożenie ewentualnego protestu wynosi 24 godziny od momentu zakończenia przedmiotowego spotkania.
3. Protesty rozpatruje Organizator wraz z sędziami prowadzącymi dane zawody w terminie 7 dni od dnia jego złożenia.


Rozdział-8
POSTANOWIENIA-KOŃCOWE

1. Organizator w sytuacjach nietypowych bądź nieuwzględnionych w regulaminie zastrzega sobie prawo do własnej interpretacji oraz oceny zaistniałego zdarzenia, włącznie ze zmianą powyższego regulaminu.


2. Do interpretacji powyższego regulaminu uprawniony jest jedynie Organizator.

do góry więcej wersja klasyczna
Wiadomości (utwórz nową)
Brak nieprzeczytanych wiadomości